• سه شنبه ١٣ تير ١٤٠٢-٠٩:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠١٦
چمران در صحن شورا: 1-160

انتقاد از دولت در تخصیص اعتبار برای خرید اتوبوس و واگن مترو/ شهرداری چندان تسلطی به ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از حریم ندارد

رییس شورای شهر تهران درخصوص تخصیص اعتبار برای خرید اتوبوس جدید و تامین واگن مترو از کارشکنی های بانک مرکزی انتقاد کرد و خطاب به دولت گفت: ما و مردم از دولت عزیزگلایه مندیم، این شوخی نیست و گلایه جدی ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصتمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، در ابتدا با یادآوری رویدادهای مهم تقویم رسمی کشور فرارسیدن 15 ذی الحجه مقارن با ولادت حضرت امام علی النقی الهادی (ع) ضمن تبریک این روز به مسلمانان جهان آرزوی جاری شدن برکات و آثار سیره حضرات معصومین در زندگی همه شیعیانان شد.
وی در ادامه به روز چهاردهم تیرماه که به روز قلم نامگذاری شده، اظهار کرد: ارج نهادن به موضوع قلم و نگارش امری مهم است چرا که آغاز سوره های قرآنی با بردن نام قلم بوده است و خوشبختانه در این دوره مصوباتی را داشته‌ایم که به کار اهالی قلم کمک کرده است و امیدواریم اصحاب قلم بتوانند در مسیر انجام وظیف شان موفق عمل کنند و بیش از پیش ارزش قلم را حفظ و از آن صیانت کنند.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به نامگذاری روزی بنام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تقویم رسمی کشور با انتقاد از اینکه متاسفانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چندان به روزی که برایشان اختصاص یافته توجه نکرده و به انجام فعالیت هایی در راستای آشنا کردن افکار عمومی با وظایف و ماموریت های این نهادها نمی‌پردازند، خاطرنشان کرد: این دو نهاد منشاء خدمت به مردم هستند و بارهای بزرگی را از روی دوش دولت برداشته‌اند و برمی‌دارند. 
وی با تاکید بر اینکه باید دولت ها باید نسبت به این دو نهاد نگاه ویژه تری نهادها انداخته و قدر بدانند گفت: آنچه که برای مردم مهم است انجام خدمت است از این رو باید تلاش شود که بر توان این بخش ها افزوده شود چراکه قطعا و یقینا مردم و دولت از منافع آن منتفع و بهره‌ مند خواهند شد؛ مردم، دولت و شهرداری را به یک چشم می‌بینند و چه بهتر که با همفکری و همکاری بیشتر، دولت هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا شهرداری‌ها توفیق بیشتری داشته باشند.
وی در نقد به برخی نگاه های جانبدارانه به مجموعه های خدمت رسان مانند شوراها و شهرداری ها تاکید کرد: متاسفانه برخی وزارت خانه ها ضد شوراها و شهرداری‌ها هستند و نیاز است پس از این همه سال نگاه خود را به مدیریت شهری تغییر دهند.
چمران در ادامه به روز 16 تیرماه روز مالیات اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مالیات باید عادلانه اخذ شود، تصریح کرد: باید مالیاتی که اصناف می‌پردازند با مبالغی که کارمندان می‌دهند، متفاوت باشد و عدالت در آن رعایت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تبریک فرارسیدن روز عید غدیر خم از بزرگترین اعیاد اسلامی با بیان اینکه عید غدیر خم منشا تحولات در جامعه اسلامی است گفت: اهمیت رسالت پیامبری در اینجاست که اگر ولایت امیر المومنین از سوی رسول الله ابلاغ نمی شد به فرمایش الهی همه برنامه های پیامبر ابتر می ماند از این رو وقتی امیر المومنین(ع)منصوب شد به فرموده باریتعالی دین تکمیل شد و خداوند راضی شد که دین ما دین همه مسلمانان و جهانیان باشد.
وی به برنامه های ویژه اختصاص یافته همچون میهمانی 10 کیلومتری در روز جمعه مقارن با عید سعیدغدیر خم از سوی مدیریت شهری اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری چنین مراسم هایی منجر به نزدیکی قلوب و انسجام بین مسلمانان خواهد شد ضمن آنکه امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده مشکلی در برگزاری برنامه روز عید غدیر ایجاد نشود و مردم از این میهمانی لذت ببرند.‌
 چمران در پایان با بیان اینکه قول دادم اگر مشکل مترو و خرید واگن حل شود شیرینی خواهم داد، تاکید کرد: متاسفانه دولتی که برای او سر و دست می‌شکنیم به خوبی کار خود را انجام نداده، در بخشی از روند آن بانک مرکزی در امر اختصاص اعتبار، کوتاهی می کند و ما و مردم گلایه داریم و این شوخی نیست و گلایه جدی ماست.
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: باید از هر فرصتی برای خدمت استفاده کرد چرا که قدرت زوال پذیر است؛ توصیه می کنم بیایید و یک کار درست انجام دهید و مشکل مردم شهر را حل کنید، امیدواریم صدای درخواست ما به گوش دولتمردان برسد.
وی در پایان به سالگرد ربوده شدن حاج احمد متوسلیان فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله ، کاظم اخوان عکاس خبری و دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی که در ۱۴ تیر ۱۳۶۱ و در کشور لبنان بدست صهیونیست ها گرفتار شدند اشاره کرد و یاد آنان را گرامی داشت.
 
تخریب تعدادی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با حکم قضایی 
مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز علاوه بر نطق پیش دستور علی اصغر قائمی در رابطه با برنامه هفتم توسعه گزارش بازدید از منطقه ۱۸ در شورا ارائه می‌شود، اظهار کرد: تیم ما باید به مجلس برود و نیازهای شوراها را مطرح کند تا در برنامه هفتم مثل برنامه سوم و چهارم که مدیریت یکپارچه شهری را در خود داشت، این مسائل لحاظ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حسابرسی‌های دقیقا به موقع بررسی می‌شود، تصریح کرد: ما امسال گزارش سال قبل را بررسی می‌کنیم و نتایج را به شهرداری می‌گوییم و آنها فرصت دارند اصلاحات را انجام دهند، این اقدام در دوره مدیریت شهری ششم دنبال شد.
وی در خصوص انعقاد تراموا خاطرنشان کرد: قرار بوده اتوبوس‌های سه کابین خریداری شود و در برنامه بوده است، ال‌آرتی اتفاق جدیدی نیست و سالها بحث بوده که عملیاتی شود اما هنوز مطالعات به نتیجه نرسیده و شهرداری روی آن کار می‌کند و شورا نیز کار خواهد کرد و اگر به نتیجه برسیم، عملیاتی خواهد شد؛ باید طرح به شورا بیاید.
چمران افزود: خواستیم سوال خانم سلیمانی کتبی شود، هفته آینده معاون حمل و نقل را دعوت کردیم که بیایند و گزارش دهند که بخشی از آن را شهردار ارائه خواهد داد.
وی با اشاره به تعطیلات تابستانی شورا گفت: هفته آینده دو جلسه شورا تعطیل خواهد بود و جلسات بعدی به دو هفته آینده موکول خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه ساختمان هایی روی گسل ها و شمال تهران ساخته شده درست است و می دانیم گسل خطرناکی است و باید تمهیدات در نظر گرفته شود اما از وقتی که مرکز تحقیقات، مطالعات را به نتیجه رساندند باید ضوابط در ساختمان‌هایی که در نزدیک گسل‌ها ساخته می‌شود، رعایت شود؛ مرکز تحقیقات باید از نظر محاسباتی مجددا ساختمان‌ها را بررسی کند و مواردی که قابلیت مقاوم‌سازی دارند، مقاوم‌سازی شود.
وی با بیان اینکه گاهی شهرداری چندان تسلطی به ساخت و سازهای غیرمجاز ندارد چون در خارج از حریم ساخته شده است، یادآور شد: باید پیش از ساخت و در حین ساخت جلوی آن را بگیرند اما گاهی می بینیم عده‌ای کفن می‌پوشند و می‌آیند و می‌سازند، این موضوعی است که سالها با آن درگیر هستیم.
چمران اضافه کرد: در زمان آقای قالیباف در مرتضی گرد برنامه عملیاتی آماده شد و رقم بالایی وسایل سنگین اجاره شده بود اما به دلیل عدم صدور دستور قضایی، روند متوقف شد و ساخت و ساز صورت گرفت و حالا مرتضی گرد به مرتضی دراز تبدیل شده و ساختمان‌های ایمنی ندارند و آب و برق و گاز مشکل دارد، به کمک نیروهای امنیتی شهرداری و حکم معاون دادستان، ساختمان‌هایی قرار است تخریب شوند اما باز هم توصیه می‌کنیم پیش از ساخت، از این اقدام جلوگیری شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: